Een veilige basis

De basisschooltijd is een belangrijke periode in de ontwikkeling van kinderen. Ze leren van en met elkaar, helpen elkaar en sluiten mooie vriendschappen. Ons team, de ouders en de kinderen creƫren samen een plek waar iedereen welkom is. We willen niets liever dan dat je kind met plezier naar school gaat en zich veilig voelt.

03_Regenboog-6

Kanjerschool

De Regenboog is een Kanjerschool. We zetten Kanjerlessen in om het onderlinge vertrouwen te versterken en kinderen te laten ervaren dat het goed is om elkaar te helpen. Iedereen gaat op een prettige manier met elkaar om en problemen worden opgelost.

Vanuit een duidelijke structuur hanteren wij de volgende Kanjerafspraken:

• We vertrouwen elkaar.
  • We helpen elkaar.
  • Niemand speelt de baas.
  • Niemand lacht uit.
  • Niemand doet zielig.

Positieve houding

Het doel van de Kanjermethode is je kind positief over zichzelf en anderen te laten denken.

Het zorgt dat kinderen zich op hun gemak voelen. Je zoon of dochter kan zich zo beter concentreren op school en dat heeft een positief effect op de leerresultaten.

Als kinderen na acht jaar basisschool kunnen terugkijken op een gelukkige tijd, dan hebben wij ons werk goed gedaan.

Missie en visie

Wij geloven in de talenten van kinderen en stimuleren kinderen om zelfvertrouwen te ontwikkelen, zodat ieder kind zijn plek vindt in deze wereld.